Temizle
kapat
Online İşlemler
Temizle
kapat

Sıkça Sorulan Sorular

Temizle
kapat

Sayaç

​Sayacınızın ölçümünde hata olduğu durumda sayacın kontrol edilmesi için Müşteri Hizmetleri Merkezi'ne yazılı olarak başvuru yapılmalıdır. Başvuruda tesisat numarasının belirtilmesi önemlidir. Başvurunun ardından sayaç yeni bir sayaç ile değiştirilmekte, ölçü şikayetinde bulunulan sayaçlar Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı personeli nezdinde incelenerek tarafsız bir rapor oluşturulmaktadır. Çıkan raporda sayacın doğru tüketim kaydettiğinin tespiti halinde sayaç kontrol bedeli ile 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu çerçevesinde oluşan bedeller faturanıza yansıtılacaktır.

​Sayacın takılı olduğu binanın yıkılacağı durumda, elektrik dağıtım şirketine sayacın sökülmesi için başvuru yapılmalıdır. Başvuru Müşteri Hizmetleri Merkezlerine yapılmalıdır. Bu başvuru esnasında gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir;

  • Normal yıkım:
    • Kimlik kontrolü
    • Tapu
    • Yıkım belgesi
    • Kullanıcı kendisi gelemiyor ise vekâletname
    • Tesisat numarası ile durumu anlatan dilekçe
  • Şantiye yıkım:
    • Yapı ruhsatı
    • Kimlik kontrolü
    • Eğer şirket yetkilisi ise vekâletname ya da imza sirküleri
    • Tesisat numarası ile durumu anlatan dilekçe

​Sayacın yerinde olmadığı, çalındığı durumda elektrik dağıtım şirketine başvuru yapılmalıdır. Başvuru Müşteri Hizmetleri Merkezlerine yapılmalıdır.

Bu başvuru esnasında polis, itfaiye gibi resmi kurumlar tarafından sayacın yerinde olmadığına dair düzenlenen tutanakların sunulması gerekmektedir.

186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.

​Sayacınızda muhtemelen bir arıza bulunmaktadır. 186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.

​Sayaçta gözle görülür fiziksel hasar (sayaç dönmüyor, camı kırık, ekranı bozuk, tarih ve saat bilgileri yanlış vs) olması durumunda talebinizi 186 numaralı Çağrı Merkezimize iletebilirsiniz.

186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.​

Yükleniyor

yükleniyor